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The ice as shown on this chart, it will be noted, is grouped in one barrier, and not shown scattered as on the chart headed "Ice as reported near Titanic." From all the evidence before the Hydrographic Office—that is, the hearings before the Senate committee and the various reports made by steamers of ice in the locality in question—the Hydrographic Office deems that the ice barrier was, to all intents and purposes, as shown on this chart. Copies of the abovementioned ice reports are forwarded herewith. There may have been, and probably were, other ice fields or bergs in this general locality, but they are not shown on the chart, as it is desired to bring out clearly, without other confusing details, the barrier into which the Titanic steamed. An inspection of this chart will show that the Mount Temple ran into the southwestern end of this ice field at 12:55 A.M. (New York time), April 15. Thereafter to have reached the Titanic it would have been necessary for the Mount Temple to have steamed around the southern end of this ice barrier, and around it to the northward and eastward over 30 miles. As her highest speed does not exceed 13 knots (Lloyds Register) she could not have reached the scene of the Titanic disaster earlier than 3:15 A.M. (New York time) of that morning, or about 2 hours and 18 minutes after the Titanic sank (12:57 A.M., New York time). A further inspection of this chart shows the Californian as located by the master thereof. A still further inspection of the chart will show certain arcs of circles,. shown in dotted lines drawn from the following centers: The position of the Californian, the position of the Titanic, the "hypothetical" position of the Californian. These arcs are drawn to represent the following: The radii of the arcs drawn about the Titanic as a center and the Californian as a center are identical, the larger radius being 16 miles and the smaller radius being 7 miles. Sixteen miles represents the distance at which the side lights of the Titanic could be seen from one standing on the Californian at the height of the latter ship's side lights, or the reverse, the 7 miles radius being the distance at which the side lights of the Californian would cease to be seen by a person from a boat in the water. |
La glace telle qu’elle est illustrée sur cette carte, comme il est noté, est groupée dans une barrière, et non pas dispersée comme sur la carte intitulée "Glace signalée près de Titanic." D’après tous les éléments de preuve présentés au Bureau Hydrographique, c’est-à-dire : les audiences devant le comité sénatorial et les divers rapports des navires à vapeur, de glace dans la localité en question—le Bureau Hydrographique estime que la barrière de glace était, à toutes fins pratiques, comme le montre cette carte. Des copies des rapports sur les glaces susmentionnés sont transmises ci-joint. Il y a peut-être eu, et probablement eu, d’autres champs de glace ou des icebergs dans cette localité générale, mais ils ne sont pas montrés sur la carte, car c’est dans le but de faire ressortir clairement, sans autres détails déroutants, la barrière dans laquelle le Titanic naviguait. Une inspection de cette carte montrera que le Mont Temple s’est heurté à l’extrémité sud-ouest de ce champ de glace à 0 h 55 (heure de New York), le 15 avril. Par la suite, pour atteindre le Titanic, il aurait fallu que le Mont Temple contourne l’extrémité sud de cette barrière de glace et l’entoure vers le nord et l’est sur plus de 30 miles (55 km). Comme sa vitesse maximale ne dépasse pas 13 nœuds (Lloyds Register), il n’aurait pas pu atteindre le lieu de la catastrophe du Titanic avant 3 h 15 (heure de New York) ce matin-là, soit environ 2 heures et 18 minutes après le naufrage du Titanic (12 h 57, heure de New York). Une autre inspection de cette carte montre le Californian tel qu’il est situé par son commandant. Une autre inspection de la carte montrera certains arcs de cercles, montrés en pointillés dessinés depuis les centres suivants : La position du Californian, la position du Titanic, la position "hypothétique" du Californian. Ces arcs sont dessinés pour représenter ce qui suit : Les rayons des arcs dessinés autour du Titanic comme centre et du Californian comme centre sont identiques, le plus grand rayon étant de 16 miles (30 km) et le plus petit rayon étant de 7 milles (13 km) . Seize milles représentent la distance à laquelle les feux latéraux du Titanic pouvaient être vus à partir quelqu’un debout sur le Californian à la hauteur des feux latéraux de ce dernier navire, ou l’inverse, le rayon de 7 miles étant la distance à laquelle les feux latéraux du Californian cesseraient d’être vus par une personne à partir d’un bateau. |
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